5 Rebozo øvelser til dig

Rebozo massage

Rebozo massage er en slags øvelser, hvor man via et stort sjal, et såkaldt rebozo-tørklæde, opnår afspænding, massage, veer og smertelindring.

I denne artikel for du et udpluk og introduktion til 5 konkrete øvelser. Du kan under hver enkelt øvelse, se hvordan de forskellige øvelser udføres. Hvis du vil vide mere om Rebozo og hvad det kan bruges til, kan du læse mere her. Hvis du vil have endnu flere øvelser og videointroduktion til øvelserne kan du få dette her.

Kort om Rebozo

Faktisk kan det bruges allerede i graviditeten, som en slags massage. Det kan løsne op i alle muskler og led, hvilket specielt kan bruges i og omkring bækkenet hos den gravide, da disse muskler er nogle af de muskler, der er hårdt belastet af at bære på barnet og af den ændrede kropsholdning, de fleste får under en graviditet.

Online Fødsels Boot Camp

Men Rebozo kan meget mere. Det kan nemlig også bruges som et redskab, der hjælper barnet med at vende sig rigtig og indstille sig rigtigt i dit bækken. Og så kan det bruges til at lave veer, eller til at lave bedre veer under fødslen.

Hvis ikke du er den heldige ejer af et Rebozo tørklæde, kan du sagtens bruge et hvilket som helst andet tørklæde, du skal blot være opmærksom på, at det er stort nok. Tørklædet bør være omkring 2×3 meter. Hvis du heller ikke har så stort et tørklæde, kan du med fordel bruge et lagen, som er foldet sammen på langs.

Om Rebozo øvelser

Herunder har vi samlet et lille udpluk af de mange Rebozo-øvelser, som findes. Se på billederne og bliv inspireret. Vær ikke bange for at forsøge jer frem hjemme i stuerne; Rebozo har nemlig ingen bivirkninger. Vær dog opmærksom på, at øget tempo kan være ve-stimulerende, så hvis I kaster jer ud i at forsøge uden yderligerer vejledning, er det vigtigt at rystelserne gøres i et langsomt tempo, med mindre du har under 3 uger til termin.

Hvis I ønsker grundig vejledning, finder I et helt online Rebozo kursus her.

Under alle øvelserne vil jeg anbefale, at I løbende kommunikerer, det er nemlig igennem kommunikation, at I sammen kan finde ud af hvordan det føles bedst for dig, som skal modtage Rebozo.

Det er også vigtigt, at der løbende holdes små pauser for at opnå en optimal afspænding. Ryst i ca. 2-4 min efterfulgt af en pause på minimum 1 min. Når der kommer pauser i behandlingen/øvelserne, vil det være nemmere for kroppen at give helt slip, samt opdage hvor dejligt det i virkeligheden er.

Sådan holder man på en Rebozo

At give Rebozo kan være hårdt for den der yder, derfor er det vigtigt, at du som skal udføre øvelserne, tænker på din kropsholdning og hvordan du griber om tørklædet.

Rebozo øvelserPå billedet her kan du se, hvordan man ved at føre hånden op langs tørklædet, kan fordele tørklædet, så trækket bliver mere jævnt. Dette kan bruges i de fleste øvelser.

Kunne du tænke dig mere grundig instruktion og se endnu flere øvelser som videoer? Så meld dig ind i Gravidklubben som VIP-medlem og tag jordemoder Berits store online Rebozo kursus!

Oversigt over alle øvelserne

Herunder finder du en oversigt, over et udpluk af de øvelser I kan udføre med Rebozo.

Alt du skal gøre for at komme i gang med de 5 øvelser her, er at trykke på den enkelte øvelse. Så får du en udførlig forklaring og billeder af hvordan den enkelte øvelse skal udføres.

Rigtig god fornøjelse.

  1. Øvelse “Sidelæggende”
  2. Øvelse “Fødder”
  3. Øvelse “Ryste bækken”
  4. Øvelse “Ryste lænd”
  5. Øvelse “Trække lænd”
Fødsels Boot Camp