Rebozo øvelse 2 “Fødder”

Rebozo øvelse fødder

Denne Rebozo øvelse er en øvelse, som kan hjælpe med at strække ud i området omkring bækkenet og balderne. Det betyder at det kan være en god øvelse at bruge hvis du lider af graviditets relaterede bækkengener.

Kom godt i mål med din fødsel

Kommunikation er meget vigtigt under denne øvelse da det kan være ubehageligt hvis strækket i lænden eller ballerne bliver for stort. I skal derfor på forhånd aftale hvordan du som får Rebozo behandlingen, siger til når strækket er rigeligt.

Øvelsen har ingen bivirkninger og det er derfor en øvelse I roligt kan starte med, hvis I er nybegyndere, når det kommer til Rebozo.

Sådan udføres denne Rebozo øvelse

Den gravide ligger på ryggen, og tørklædet lægges om fødderne som anført på billed nr. 1,2 og 3.

Løft fødderne og sving dem langsomt fra side til side (billed 4). Prøv jer frem med tempo og hvor langt ud til siderne, benene kan svinges.

Udvid øvelsen ved at binde en knude på tørklæde-enderne (billed 5), løft op og træk derefter i enderne ved hjælp af egen kropsvægt, som lænes bagud (billed 6).

Rebozo øvelse
Billed 1
Billede 2
Billed 2
Billed 3
Billed 3
Billed 4
Billed 4
Billed 5
Billed 5
Billed 6
Billed 6

Kort om øvelsen:

  • Øvelsen skal afspænde lænden
  • Øvelsen skal udstrække lænd
  • Øvelsen skal give et stræk i ballerne.

Kunne du tænke dig mere grundig instruktion og se alle øvelser som videoer? Så meld dig ind i Gravidklubben og tag jordemoder Berits store Rebozo kursus! Her får du samtidig en masse ekstra, fx fødselsforberedelse.

Videre til øvelse 3 “Ryste bækken”