Økologisk babytøj og ventetøj på abonnement

Vigga

Kender du VIGGA™?

Siden 2014 har flere tusinde danske babyer klædt sig i økologisk babytøj – på abonnement. Det betyder, at deres forældre automatisk har fået en pakke med nyt tøj, når de vokser ud af det gamle.

Fordelene for miljøet er klare. Et cirkulært forbrug af babytøj reducerer miljøressourceforbruget med 80%. Det skyldes blandet andet, at det kræver mere end 3.000 liter vand at producere bare en lillebitte babybodystocking.

Se meget mere om økologisk vente- og babytøj på Vigga’s webside

Hvad er cirkulært forbrug?

Når VIGGA kalder deres babytøj cirkulært, betyder det, at tøjet cirkulerer. Når din baby er vokset ud af tøjet afhenter de tøjet. Tøjet bliver nulstillet på et Svanemærket renseri, der kvalitetstjekker det, før det sendes ud til den næste baby.

Når babyer deler tøj med hinanden på denne måde, bliver prisen også billigere end ved almindeligt forbrug.
VIGGA har lavet en beregning, der viser, at et abonnement på VIGGA Babytøj faktisk er billigere end H&M – tallene kan du læse på vigga.us/pris

Ventetøj uden skadelig kemi

I november 2016 kom VIGGA Ventetøj på markedet. Den økologiske kollektion er produceret i Danmark og er, som resten af VIGGA universet, fri for skadelig kemi.

Du blander selv din kollektion og hvis den begynder at stramme om maven eller andre steder, kan den byttes til en ny størrelse.

VIGGA x Aiayu

I august lancerede VIGGA en ny luksuriøs produktlinie til de gravide sammen med danske Aiayu. Kollektionen, som hedder VIGGA x Aiayu, består af få udvalgte designs; et par bløde bukser, en skøn skjorte og en blød stribet jerseykjole. Alt sammen i 100% certificeret økologisk bomuld. Prisen er 79 kr. per del per måned. Kollektionen kan ses på vigga.us/aiayu.

Samarbejde mellem VIGGA og Aiayu

Maria Høgh Heilmann, founder og designer hos Aiayu, ser samarbejdet som en naturlig forlængelse af Aiayus bæredygtige DNA:
“Kollektionen, der er udarbejdet i samarbejde med VIGGA, er en frugtbar måde at gøre vores lineære produkt cirkulært og derved forlænge produktets levetid og minimere ressourceaftrykket.

“For os er samarbejdet med VIGGA en revolutionerende måde at tænke bæredygtighed ind i vores forretningsmodel. Vores produkter får nu et endnu længere liv i VIGGAs cirkulære forretningsmodel, en model vi gerne vil støtte op om og være en del af” siger Maria Høgh Heilmann.

Vigga Svensson, medstifter af VIGGA siger:
”VIGGA Ventetøj har været på markedet i et halvt år og har været en overvældende succes fra dag ét. Forbrugerne forstår konceptet og kan se fornuften i at abonnere på økologisk ventetøj, der er 100% fri for skadelig kemi. Med VIGGA x Aiayu sortimentet, får du som gravid mulighed for at tilvælge økologiske luksus styles til dit ventetøjs-abonnement.”
“Aiayus produkter går 100% i tråd med vores værdier, hvor kvalitet og sundhed går hånd i hånd med lækkert design og høj brugbarhed. Vi er super stolte af dette samarbejde, og glæder os til at se tøjet cirkulere fra en gravid til den næste og dermed skabe et bæredygtigt og ansvarligt alternativ til brug-og-smid-væk kulturen.”

Facts om VIGGA x Aiayu

Kollektionen består af få udvalgte designs; et par bløde bukser, en skøn skjorte og en blød stribet jersey kjole. Alt sammen i 100% certificeret økologisk bomuld. Pris 79 kr. per del per måned. Kollektionen kan fås via vigga.us/ventetoj fra medio august 2017.

Facts om VIGGA

Siden lanceringen i 2014 har VIGGA™ bygget en trofast og stødt voksende kundeskare, med et cirkulært børnetøjskoncept, hvor forældre tegner abonnement på barnets garderobe, der løbende bliver udskiftet, så tøjet altid passer til alderen. I 2016 lanceres et abonnement med cirkulært ventetøj til den gravide. På den måde dækker VIGGA basistøj behovet fra graviditeten helt frem til barnet fylder to år. www.vigga.us

Facts om Aiayu

Aiayu er grundlagt i 2004 og producerer tøj og interiør i lamauld fra Bolivia, økologisk indisk bomuld og nepalesisk yak (cashmere). Produkter der kan bruges år efter år og er designet med omtanke for mennesker og jorden. Aiayu er ejet af Maria Høgh Heilmann (grundlægger & designer), Maria Glæsel (partner & adm. direktør) og Marie Worsaae (partner & brand ansvarlig). Aiayu forhandles i 250 butikker i 16 lande i Europa, USA og Asien. www.aiayu.com