oskars tur til verden

Frontpage Fora Fødsel Fødselsberetninger oskars tur til verden

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Inaktiv

Har ikke været så aktiv skribent herinde, men meget aktiv læser. Men min fødsel vil jeg nu gerne fortælle om. En rigtig drømmefødsel. Jeg har godt nok først termin d29 november, men oskar kender åbentbart ikke til tålmodighed. I hvert fald kom han d2 november 2650g og 50 cm. Var til jordmoder d 1 til regelmæssig kontrol. Havde dog let forhøjet blodtryk og proteiner i urinen. Blev sendt til yderligere undersøgelse samme dag. Alt var ok. Blev sendt hjem, men skulle ind til tjek igen dagen efter. Om natten er jeg oppe for at tisse, da jeg rejser mig igen, siver der fortsat vand. Var godt klar over at det var vandet som var gået. Ringede til fødegangen, og fik tid kl 11. Efter jeg havde lagt røret på begyndte veerne så småt. Ringede igen kl 7 og de bad mig komme ind så hurtigt som muligt. Da vi kommer frem besluttes det ret hurtigt at give mig ve drop så vi ikke overskred de 24 timer. Droppet blev sat op kl 11.30, kl 14.30 gjorde for alvor ondt, gik fra 2 cm til 10 på halvanden time. Det var hårdt, men følte på intet tidspunkt at jeg ikke kunne klare det. Kl 16 kom presseveerne, desværre stod han skævt, så det tog frem til 17.29, hvor vi fik vores lille søn at se. Fantastisk og helt ubeskriveligt. Jeg fik grad2 bristning, men det var småting i forhold til hvad jeg frygtede. Havde en drøm om fødsel uden smertelindring, og det fik jeg. Hele fødslen var fantastisk, dejlig jordmoder, rolig og hyggelig stemning under hele forløbet. Vi var indlagt 1 uge så vi var sikre på at oskar var god nok til at spise hos mig. Desuden skulle jeg observeres lidt grundet svangerskabsforgiftning. Pøj pøj til alle der snart skal igennem en fødsel. Kan kun sige at der venter jer en utrolig oplevelse.

Inaktiv

Hej

Hvor dejligt at høre, at du har haft sådan en god fødsel.

Stort tillykke med Oskar – jeg håber, at han fortsat kommer til at trives.

Det er da dejligt at høre, at en førstegangsfødende har sådan en fantastisk opfattelse af sin fødsel – jeg synes godt nok selv, jeg havde en laang og sej fødsel – og jeg følte ikke, at jeg kunne klare det undervejs 🙁

Og dejligt at høre, at der er aktive læsere derude:)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forummet 'Fødselsberetninger' er lukket for nye emner og svar.