mange tanker

Frontpage Fora Spørg jordemoderen mange tanker

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Inaktiv

Hej.
    Jeg er gravid for første gang, er 6 uger henne i morgen.
    Jeg er en smule nervøs om det går godt frem til uge 12
    Og så ville jeg hører, sådan noget som at bukke sig? Må jeg det eller 🙂

Først og fremmest skal lyde et stort tillykke med din graviditet.

Dernæst kan jeg trøste dig med, at du er helt normal. Det er nemlig sådan, at en graviditet er fyldt med tanker og bekymringer, for langt de fleste kvinder.
    Selvom der måske endnu ikke er så mange symptomer på din graviditet, fylder graviditeten formentlig allerede nu alt for dig. Noget af det som fylder, er bekymringerne for, om det nu skal gå godt. Men heldigvis er det jo tilfældet for langt de fleste.

Faktisk er det sådan, at når du bliver gravid, anbefales det, at du fortsætter med en hverdag, som før du blev gravid. Dette er selvfølgelig undtaget, hvis du arbejder med sundhedsskadelige midler eller andet som geneneralt frarådes en gravid.
    Men hvis det var normalt for dig at løbe 15 km 3 gange om ugen, så kan din krop faktisk godt tåle, at du fortsætter med dette. Det skal dog siges, at de fleste bliver for trætte, og helt naturligt reducerer.
    Men der er altså ikke noget, du som sådan ikke må. Så du kan altså roligt bukke dig, og gøre andre ting som du plejede at gøre før du blev gravid.

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at uddybe dit spørgsmål eller stille flere.
    Jeg har også vedhæftet en af vores artikler, som linker videre til nogen af de forandringer der kan opstå under en graviditet.

https://www.gravid.dk/graviditet/fysiske-forandringer-og-gener-under-graviditeten/

Med venlig hilsen
    Berit Wolff Roed
    Jordemoder, Gravid.dk

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forummet 'Spørg jordemoderen' er lukket for nye emner og svar.