Kat med orm

Frontpage Fora Spørg jordemoderen Kat med orm

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Inaktiv

Hej

Min egen læge har lukket frem til mandag, og jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal gøre noget inden da. Vi mistænker at vores kat muligvis har orm efter vi fandt noget ligende på hendes bagdel igår. Jeg ved at man skal være meget forsigtig med kat og graviditet, men er der noget jeg kan gøre ved det, udover selvfølgelig at få katten behandlet?

Skal jeg lukke hende ude, tage på hospitalet eller begynde på en eller anden form for medicin? Ville spørge min egen læge, men de har som sagt lukket helt frem til mandag, og jeg tænker umiddelbart at det skal være nu, hvis der skal gøres noget ved det.

På forhånd tak!

Det vigtigste er, som du også selv skriver, at få behandlet jeres kat. Jeg tænker, at du som gravid katteejer er klar over, at du ikke må tømme kattebakken, hvis jeres kat altså bruger en sådan. På den måde har du formentlig ikke været i kontakt med kattens ekskrementer. Men derfor kan du selvfølgelig godt være blevet smittet, hvis der altså er tale om en orm, mennesker kan smittes med.
    Derfor vil jeg i første omgang syntes, at du skal konsulterer en dyrelæge, mhp. at finde ud af hvilken orm der er tale om, og om du er i smittefare. Dernæst kan du konsultere den læge, din egen læge henviser til, i forbindelse med hans eller hendes fraværd.
    Det kan under alle omstændigheder være en god ide, at du holder lidt afstand til din kat indtil den er ormefri. Men jeg ser ingen grund til, at du tager på hospitalet, eller begynder at indtage medicin som ikke er ordineret af din læge.

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at uddybe eller stille flere spørgsmål i vores forum.

Med venlig hilsen
    Berit, Jordemoder

Inaktiv

Hej berit

Tusinde tusinde tusinde tak for svar!

Det var så lidt.
    Du er altid velkommen til at stille flere spørgsmål.

Med venlig hilsen
    Berit, Jordemoder

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forummet 'Spørg jordemoderen' er lukket for nye emner og svar.