Hjælp? Ny og utålmodig :)

Frontpage Fora Bliv gravid Snak om at blive gravid Hjælp? Ny og utålmodig :)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Inaktiv

Hej
    Har lige kigget rundt i de forskellige tråde og synes jeg finder nogle svar, men de peger i alle retninger 🙂

Efter udregninger, ved jeg at min kæreste og jeg har haft sex to gange på ÆL-dag, og jeg fik min mens sidste gang på præcist 28 dagen. Stoppede med p-piller i januar måned, og håber nu inderligt at jeg er gravid.. tør næsten ikke sige det højt, hva hvis det så ikke er rigtigt?
    Anyway, for et par dage siden var jeg pludseligt meget svimmel og en smule kvalm, jeg spiser chokolade, meget, hvor jeg normalt kun ville spise få stykker, føler mig træt, er øm i lænd og små øm i underlivet, og har haft brunt udflåd de sidste par dage. Min kæreste og min mor (????) siger jeg lugter anderledes og min mor mener jeg er gravid (selvom hun ikke ved vi prøver?)
    er frygteligt at skulle vente heeelt indtil på mandag med at teste.. og især da jeg skal til fest i weekenden, og da ikke ved om det kan blive til druk eller ej?

Pleeease sig nogle har haft det på samme måde som jeg 😀

kram til jer alle 😀

Inaktiv

Hej!

Først og fremmest er det altid noget du kender din ÆL-periode og cyklus, men har du alligevel prøvet med en ÆL-test? 🙂
    Jeg krydser fingre for dig!
    Da jeg fandt ud af jeg var gravid var jeg gået 2 uger over mens, og opdagede det faktisk kun fordi jeg var tilmeldt sådan en service fra libresse hvor man får en sms når man skal have mens. Og da jeg sad og slettede beskeder i min tlf. opdagede jeg at jeg havde sådan en sms, som var 2 uger gammel. (Jeg havde været MEGET stresset på arbejdet, så havde glemt alt om mens.) Oveni det havde jeg den sidste uges tid haft konstant kvalme, hovedpine og en smule ondt i lænden, troede bare det var min diskuspolaps i ryggen der var skyld i det, men da jeg opdagede den positive graviditetstest gav det hele mening og 3 dage efter jeg havde testet positiv startede den store lyst til sure æbler og cocio! 😉 Så dine symptomer kunne da sagtens tyde på en mulig graviditet!

Ja der er lang tid til mandag, hvis man allermest har lyst til at teste NU! 🙁 Jeg ville råde dig til ikke at drikke, mere for en sikkerhedsskyld. For hvis du er gravid vil du få så dårlig samvittighed. (Jeg havde selv været på MEGA druk dagen før jeg testede positiv, og havde dårlig samvittighed over det lige indtil MS-scanning, hvor vi fik afvide at alt var i den skønneste orden)

Kram tilbage!

Inaktiv

Hej jeg ved at man i kvickly kan købe graviditetstest som kan vise graviditeten tidligt ca. 6 dage efter befrugtning 🙂

Held og lykke krydser fingre 🙂

Inaktiv

tak for jeres svar 🙂 jeg tror også jeg holder mig fra alkoholen på lørdag, mon ikke jeg kan have det sjovt alligevel 🙂 krydser fingre indtil mandag, og vil da li opdatere her når vi kommer dertil 😉

Inaktiv

Hej igen, sidst var der ingen held 🙁 men nu prøver vi med ÆL-teste, så xxx’er fingre 😀

Inaktiv

så jeg tilbage 😛 min kæreste og jeg har nu gjort alt hvad vi kan for at blive gravide, haft jævnligt sex, også på ÆL-dage, som jeg har testet mig til. og nu, allerede to dage efter, føler jeg en svag mens lignende fornemmelse? hvis det var ÆL-fornemmelse, burde den så ikke have været der før jeg testede ÆL-positiv? der er jo to uger til mens, så det kan heller ikke være det? :/ føler mig lidt forvirret.. :/

Inaktiv

Jeg kan også nogle gange have en mens lignende fornemmelse efter ægløsning, men ved ikke hvorfor.

EN anden ting. Min mand og jeg prøver også på at blive gravide, og jeg har en helt regelmæssig menstruation, men for et par uger siden gik jeg 5 dage over tid, og havde også lidt kvalme og ondt i lænden. Men så fik jeg min mens.

Tro mig, jeg er også meget fokuseret på at blive gravid, men jeg tror bare man bliver nødt til at vente og se hvad testen siger, for man kan ikke altid regne med sine symptomer, når man ønsker at blive gravid. Folk der meget gerne vil være gravide, får graviditetssymptomer, selvom de ikke er gravide. Det er også derfor man ofte går over tid, selvom man ikke er gravid, netop fordi man håber så meget.

Men håber virkelig det lykkes for jer denne gang! Jeg kender alt for godt spændingen og nervøsiteten. Jeg håber også rigtig meget jeg er gravid denne gang 🙂 Også lidt provokerende når ens veninde har forsøgt en måned, og så blev gravid:S Selvom jeg er glad på hendes vegne 🙂

JEg tror det jeg er mest nervøs for er, at jeg ikke kan blive gravid fordi jeg er så spændt. Du ved at jeg stresser kroppen, fordi jeg ønsker SÅ meget at blive gravid. Og når så kroppen er stresset kan jeg ikke blive gravid. Det er sådan en ond tankecirkel, hvor jeg tænker: JEg kan ikke blive gravid fordi jeg er stresset, men jeg stresser fordi jeg gerne vil være gravid :S

Ved ikke om du kender det?

Kh

Inaktiv

Jaa, den tanke har også strejfet mig flere gange :/ altså, både med om det er indbildning at man kan mærke symptomer, og også om man overhovedet kan? jeg kender flere, hvor det har lykkedes i første forsøg, og synes man kan læse om mange der også har haft heldet med sig ret hurtigt! jeg krydser fingre for os begge to 😉

Inaktiv

Det gør jeg også! Håber på det bedste! Når man SÅ gerne vil være gravid, vil man jo helst bare det sker LIGE NU OG HER. Så håber der snart er gevinst 😀

Inaktiv

Hej anonym

Normalt plejer man at sige, at chancerne for graviditet er som alle andres ca. 3 mdr. efter endt p-pillebrug. Jeg krydser fingre for dig, at det er lykkedes. Jeg har fundet denne hjemmeside, som svarer rigtig godt på mange ting bl.a. angående p-piller: https://www.practio.dk/artikler

Jeg håber, at det kan svare på nogle spørgsmål for dig.

Vh

Inaktiv

Hej anonym

Normalt plejer man at sige, at chancerne for graviditet er som alle andres ca. 3 mdr. efter endt p-pillebrug. Jeg krydser fingre for dig, at det er lykkedes. Jeg har fundet denne hjemmeside, som svarer rigtig godt på mange ting bl.a. angående p-piller:

Vh

Inaktiv

Hej anonym

Normalt plejer man at sige, at chancerne for graviditet er som alle andres ca. 3 mdr. efter endt p-pillebrug. Jeg krydser fingre for dig, at det er lykkedes. Jeg har fundet denne hjemmeside, som svarer rigtig godt på mange ting bl.a. angående p-piller: url=https://www.practio.dk/artikler

Vh

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forummet 'Snak om at blive gravid' er lukket for nye emner og svar.