hårfarvning og amning

Frontpage Fora Baby og børn Babyer, tumlinger, børn og tweens hårfarvning og amning

• This topic has 6 svar, 2 stemmer, and was last updated 11 months siden by Avatar Frk. Lønne.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Inaktiv

hej piger..

jeg går og overvejer at blive farvet i toppen, for jeg trænger virkelig til at der skal til og ske noget..

jeg har dog hørt lidt om det er vist ikke det bedste man kan gøre..

men hvad er jeres meninger og evt erfaringer om det at få farvet hår imens man ammer..??

jeg er lidt i tvivl fordi jeg står med et ben i hver lejr, jeg vil gerne der skal ske noget nyt, men jeg vil da heller ikke udsætte min lille trold for en masse lort…

Inaktiv

Kender mange som har farvet hår, både som gravide og ammede uden der er sket noget ved det. Personligt kunne jeg ikke finde på det. Ser også farlig ud mht mit hår, men sådan er det lige nu. Det er trods alt kun for en periode. Mener at det er op til hver enkelt at beslutte hvad man gør og har samvittighed til . Jeg drak fx et halvt glas vin igår.. Uden skyggen af dårlig samvittighed:-)

Inaktiv

Altså sundhedsstyrelsen fraråder det fuldstændig. Men synes også det er op til en selv.. Og så læs på lektien. For hvis du læser på lektien og læser om hvad det er der gør de fraråder det og du føler du kan gøre det uden dårlig samvittighed så er det jo det du føler for:)

Inaktiv

helt sikkert hvad du føler du vil… men jeg ville ikk selv gøre det, før det hele er ovre og min krop er fuldt ud min igen.. men en lækker klipning holder mig da ikke af veje..

men altså, frisører står i det hver dag og de gør det.. og de går fra 4 uger før termin og der er ikk sket noget.. og tror bestemt ikke en kvinde i det hverv holder sig tilbage under amningen heller.. men læs godt på det og find evt produkter der “skader” kroppen mindst.. 🙂

men kender så meget følelsen af at der skal ske noget nyt 🙂

Inaktiv

Jeg har hørt at den bedste måde vi kan slippe af med kemikalier i kroppen, faktisk er ved at amme! Det vil sige at alt vores ‘affald’ ryger direkte over i baby. Så tror ikke det er ligegyldigt hvad man udsætter kroppen for af den slags i løbet af graviditet og amning. Når det så er sagt, vil jeg stemme i med de andre og sige at det må være op til den enkelte at afgøre hvordan man vil gribe det an. 🙂

Inaktiv

Jeg tilslutter mig kritikerne. I det omfang det er dig muligt bør du undgå hormonforstyrrende stoffer, og da meget hårfarve indeholder disse stoffer, vil jeg nok blot påskønne min naturlige hårfarve og glæde mig over, at jeg inden længe modtager en gave til livet.

Gæst

Det er lige før at man skal stoppe helt med at farve hår, så snart at man vælger at forsøge at blive gravid. Det er selvfølgelig ikke så nemt hvis man blive gravid “før planlagt”… jeg ville lade være med at farve det, hvis det var mig 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forummet 'Babyer, tumlinger, børn og tweens' er lukket for nye emner og svar.