Gravid
Forum Bliv Gravid Graviditet Fodslen Baby og Born

Gå tilbage   Gravid.dk Debatforum > Graviditet > Graviditet

Svar

Værktøj Visningsmåde
Gammel 06-06-10, 21:44
lineharbo lineharbo er offline
Junior Member

Bruger siden: Feb 2010
Standard At fortælle om sin graviditet?

Hej alle

jeg ville lige høre hvornår I fortalte / har planer om at fortælle familie og venner om jeres graviditet?

Ventede I til I var gennem 1. trimester? Fortalte I det til nogle udvalgte inden? Eller holdte I det helt hemmeligt?

Med venlig Hilsen Line
Besvar med citat
Gammel 07-06-10, 08:43
Britt's avatar
Britt Britt er offline
Senior Member

Bruger siden: Aug 2009
Lokation: Århus
Standard

Hej Line

Vi havde aftalt at vente med at fortælle om nr. 1, indtil jeg var 12 uger henne, men endte alligevel med at fortælle det til begge vores forældre den dag, vi fandt ud af vi var blevet gravide.

Resten af familien fortalte vi det først til, da jeg var 12 uger henne, men det var svært at sige det synes jeg. Jeg var lidt genert omkring at fortælle det - synes at det måtte ændre den måde, andre opfattede mig på.
Gammel 07-06-10, 19:28
mkr mkr er offline
Junior Member

Bruger siden: May 2010
Standard

Hejsa Line.

Vi har først lige fortalt familien at vi venter os, og jeg er i 18. uge. Jeg fortalte min arbejds leder det, da jeg var ca 11 uger henne, da jeg skulle til scanning mm, hvilket jeg blev nød til at have fri fra arb til. Dernæst har jeg fortalt mine nærmest veninder det, resten af omgangskredsen ved intet og jeg har endnu ikke besluttet hvornår de skal vide det.
Besvar med citat
Gammel 08-06-10, 16:36
Ballentin Ballentin er offline
Junior Member

Bruger siden: Apr 2010
Standard

Hej

Vi fortalte det til den nærmeste familie, den dag vi opdagede det. Resten af familien og vennerne har fået det løbende at vide, og det er nu helt officielt. Jeg er i 12. uge. Vi kunne simpelthen ikke lade være med at sige det.
Min arbejdsgiver fik det at vide, da jeg var i 8. uge. Jeg har haft SÅ meget kvalme, og har måtte melde mig syg, så jeg var lidt nød til at sige det.
Besvar med citat
Gammel 09-06-10, 08:51
rebecca rebecca er offline
Junior Member

Bruger siden: Nov 2009
Lokation: østerbro
Standard

Vi kunne slet ikke holde mund da vi først var kommet os over shokket Jeg fortalte det samme dag vi opdagede det til min mor, svigerforældre og nære venner. Jeg har det lidt sådan at hvis det skulle være gået hen og blevet til en spontan abort, så ville det alligevel være de mennesker der skulle støtte mig. Jeg fortalte det så også ret hurtigt på mit studie, simpelthen fordi jeg ikke kunne lade være!
Besvar med citat
Gammel 09-06-10, 16:31
Lucanne Lucanne er offline
Junior Member

Bruger siden: Apr 2010
Lokation: Torino Italien
Standard fortalte nogle det

Jeg fortalte min nærmeste veninde det den første dag vi fortalte mine forældre og svigerforældre det et par dage efter da de alle fire var til middag her hos os... så fortalte vi de nærmeste venner det løbende og også ret tidligt i stalden hvor jeg har min hest fordi jeg fik brug for en til at ride ham da jeg ikke stoler 100 % på at han ikke ville komme til at lave lidt ballade... og ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg faldt af og der skete noget med guldklumpen... retsen af vennerne har fået det af vide efter de 12 uger men tror alle efterhånden ved det nu hvor vi er nået 16 + 4 min mor kom til at fortælle mine tanter det lidt før... upsss
Besvar med citat
Gammel 29-07-10, 19:17
blypensmor blypensmor er offline
Junior Member

Bruger siden: Jul 2010
Standard

Jeg har endnu ikke fortalt det men har været til scanning i dag da jeg havde blødt. Gynækologen fastslog at jeg er 8+2 dage henne og sagde at da alt ser normalt ud og der er fin hjertelyd og det hele så er risikoen langt mindre end normalt hvor man jo ikke har scannet endnu. Jeg vil derfor fortælle det på arbejdet i næste uge når chefen er tilbage.

Jeg har talt en del med kolegaer om det med at sige det før 12 uge og en af dem sagde at hun havde haft en veninde som desværre havde en spontan abort inden 12 uger. Hun oplevede at omverden ikke rigtig forstod hende fordi de ikke havde vidst at hun var gravid. Det samme sagde gynækologen i dag "det er nemmere for ens nærmeste at forstå sorgen og støtte hvis de har kendt til det før". Det synes jeg er en ting at have med i sine overvejelser når man skal beslutte sig for om man vil sige det!

Håber du finder ud af det
Besvar med citat
Svar

Værktøj
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye debatter
Du kan ikke svare på dette indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

BB kode er On
Smilies er On