|
|
||||
|
||||
|
Hej
Er der nogen, som ved, om udlejeren skal informeres, når jeg får barn? Jeg bor til leje ved en privat udlejer, og for en sjælden gangs skyld, så kan jeg ikke google mig klogere Jeg tror ikke, det er noget problem ift. min udlejer, at der nu kommer en lille, men jeg synes, det ville være rart at vide, om jeg SKAL informere om det. Håber der er nogen, der kender svaret ![]() -Mau |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Mau
Min kæreste har læst cand. merc. jur. og mener ikke, at der står noget i Lejeloven om, at en udlejer skal informeres ved graviditet. Heller ikke hvis det skulle være tilføjet i en lejekontrakt, mener han, at det ville være en lovlig grund til at smide nogen ud pga. graviditet. Hvor du skal gå hen få at få absolut vished, ved jeg ikke, men min kæreste henviser til Aftalelovens §36, hvor der står, at en aftale tilsidesættes, hvis den er indgået på urimelig vilkår - han mener i hvert fald, at det er et urimeligt vilkår at sige, at du ikke må få børn - men det er jo hans mening. ![]() Jeg håber, det kunne hjælpe lidt
|
||||
|
||||
|
Hej
Tak for svar Det hjalp. KH Mau |
|
|
|||
|
|||
|
Hejsa
Arbejder som socialrådgiver og har heller ikke kunne finde nogle steder hvor det står. Den eneste jeg tænker du skal være opmærksom på er omder står i din lejekontrakt at lejemålet kun er godkendt til én beboer, dette er nemlig tilfældet i mange ungdomsboliger. Jeg tvivler dog på at der står det, det er kun i lejligheder som er meget små eller værelser. Held og lykke med maven og stort tillykke
|
![]() |
| Værktøj | |
| Visningsmåde | |
|
|