Gravid
Forum Bliv Gravid Graviditet Fodslen Baby og Born

Gå tilbage   Gravid.dk Debatforum > Graviditet > Graviditet

Svar

Værktøj Visningsmåde
Gammel 22-07-10, 17:10
Desire Desire er offline
Junior Member

Bruger siden: Jul 2010
Standard Hmm er jeg mon gravid??

Hej allesammen.. Jeg er helt ny her på siden..

Ja jeg har et enkelt simpelt spørgsmål.. om jeg mon er gravid??

Min kæreste og jeg, havde samleje for knap en uge siden.. jeg skulle have startet på p-pillen ugen før..

Efter samleje, kunne jeg efter nogle timer pludselig mærke at der skete underlige ting i underlivet.. Fik ondt i maven.. Det samme dagen efter, plus jeg føler mig op puste. og ja ondt i maven..

Det er ikke blevet bedre med maven idag, og det "ømmer" stadig i underlivet..

Jeg har aldrig oplevet det før.. så tanken var bare om jeg virkelig kan være gravid??

Jeg havde i et par dage også lidt øm i brysterne.. mest brystvorterne..

Men tænker bare, jeg har taget p-piller i rigtig mange år, så syntes det er utroligt hvis det kan lade sig gøre at blive gravid en uge efter man smider pillen..

Men hvad mener i? kan i genkende noget af det??

Skal siges vi begge er 27 år..

Pft
Besvar med citat
Gammel 23-07-10, 22:20
Britt's avatar
Britt Britt er offline
Senior Member

Bruger siden: Aug 2009
Lokation: Århus
Standard

Hejsa

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre at blive gravid lige efter, man har smidt p-pillerne, men jeg ville sige, at det er meget tidligt at kunne mærke noget - lige efter samleje. Der går jo alligevel nogle dage, inden ægget sætter sig fast, og hormonpåvirkningen på din krop starter.

Jeg har dog læst, at nogen kvinder er i stand til at føle, at de er gravide, længe før, det kan testes.

Så måske er du en af disse følsomme kvinder, der kan mærke det på din krop, at du er gravid.
Gammel 25-07-10, 18:55
Desire Desire er offline
Junior Member

Standard Hmm

ja jeg syntes også det er tidligt hvis jeg allerede kan mærke det.. Men jeg kan stadig mærke noget i underlivet..

Men ja det kan vel også være så mange andre ting.. Har en veninde der er gravid, og hun opdagede hendes gravidtet i 6 uge, hvor hun pludselig fik ondt i maven.. Og mærkede ikke noget før 6 uge..

Men jeg har en tendens til at være opmærksom på min krops signaler.. og når noget ikke er som det plejer, reagere jeg naturligvis på det..

Men må prøve at tage en test snart, og se hvad den siger..

Hvornår vil i mene, det er godt at tage en test?
Besvar med citat
Gammel 26-07-10, 16:02
Frk Sommer Frk Sommer er offline
Junior Member

Lokation: Vedbæk, Denmark
Standard

Hej Desire

Jeg vil mene der er sandsynlighed for at det godt kan lade sig gøre... Jeg er for nyligt blevet gravid for første gang, efter 14 dage fra sidste p-pille... Jeg tog en test om morgenen, efter 14 dage, hvor der rent faktisk kunne måles HCG... Var fuldstændig overrumplet, så tog to mere i løbet af dagen, der viste samme resultat, så ved ikke hvilket tidspunkt der er bedst...

Jeg mærker også "noget" og har gjort det hele tiden...

- Sommer
Besvar med citat
Svar

Værktøj
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye debatter
Du kan ikke svare på dette indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

BB kode er On
Smilies er On