|
|
||||
|
||||
|
Tak for råd!
![]() Jeg har købt armbånd, men kaster stadig op. Måske de har hjulpet lidt, ved det ikke. Synes ikke der er den store forskel. Har nu været ved lægen, som mener at jeg enten skal sygemeldes eller ned i tid på studiet, så er lige nu ved at finde ud af om jeg kan gå ned i tid, da jeg helst ikke vil smide håndklædet helt i ringen. Skal til læge igen på mandag, så han kan hold øje med min vægt. Sidst jeg vejede mig, fandt jeg ud af at jeg havde tabt mig 5 kg (på 8 dage). Det kan jo ikke rigtig blive ved, især fordi jeg er en ret slank pige i forvejen. Kan godt blive lidt bekymret for babyen, men regner med lægen har styr på det. Han holder jo øje med mig. En ting der også bekymrer lidt er, at jeg kan sove rigtig meget. Sover nok hele 16 timer i døgnet (ca. 12 i streg og så noget om eftermiddagen). Ved ikke om det er skadeligt at sove så meget. Jeg er bare frygtelig træt pga. Graviditeten, og det at jeg ikke får meget at spise. Derudover så er det også lidt en flugt, da jeg ikke har kvalme når jeg sover. Hvad siger I? Lyder det af alt for meget? |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg kan nemlig ikke finde ud af om det er alt for meget...
|
|
|
||||
|
||||
|
jeg sov rigtig meget i starten.. og kan mærke at jeg sover mere igen.. har ikk hørt på nogen måde at det kunne være skadeligt.. hvis du er træt er du jo træt.. det er kroppen der fortæller at du har behov for hvile..
lige med spisningen så skal det nok blive bedre.. nogle gange går det op andre gange ned.. jeg tabte mig også en smule i starten af graviditeten.. først efter uge 20 havde jeg hele uger uden opkast.. og så kom det igen et par dage og så væk igen.. og så længe lægen har øje med dig så skal det nok gå..
|
||||
|
||||
|
Tror bestemt ikke du skal være bange for at barnet ikke for nok næring. Barnet tager det, den har behov for. Det har min mor beroliget mig med, da jeg heller ikke rigtig kunne spise noget. Men godt din læge holder øje med dig.. Du må prøve dig frem, hvad du har det godt med at spise.. Det er vidt forskelligt hvor plaget man er med sin kvalme og opkast.
![]() Ang søvn, så er det også meget forskelligt hvordan man reagere i sin gravidtet. Nogen sover mere end andre. Hvis det kan hjælpe din kvalme på afstand, så er det jo fint, hvis du har bedst af at ligge ned. Jeg lå også meget ned da kvalmen og opkast kom væltende.. Man vil være meget træt især starten af gravidteten. Det er vigtigt at du husker at spise dine vitaminpiller, så det hvertfald ikke er det der mangler i kroppen. Det er jo noget af et arbejde for ens krop, at danne et barn..
|